Pagina's

dinsdag 28 september 2010

Volleybal!

De tijd vliegt hier voorbij, mijn weekends zijn erg druk en de schooldagen gaan zelfs snel! Hier kijk ik er niet tegenop op naar school te gaan en om `s morgens om zeven uur al te gaan volleyballen. Ondertussen heeft mijn volleybalteam twee bronzen medailles gewonnen! De eerste eindigden we derde uit 32 teams en het voorbije weekend wonnen we de derde plaats uit 16 teams. Komend weekend overnachten we  zelfs in een hotel om te gaan volleyballen.

Ik voel me hier al helemaal op mijn gemak, ik begin goede vrienden te maken en zaterdag was mijn eerste Canadees feestje! De locatie bestond uit een groot gat in de grond van zo`n veertig of vijftig meter en in het midden brandde er een gigantisch vuur. We amuseerden ons en erna sliep ik bij een vriendin haar thuis. Ik volg geen chemie meer omdat het zo saai is en ik erin het Engels toch niet veel van begrijp. Dus nu eindigt school elke dag anderhalf uur vroeger voor mij. Gisteren ben ik in die tijd met een paar vrienden van mijn klas gaan rondrijden in Vermilion. Mensen doen dat hier veel als ze hun vervelen op hun gemak wat gaan rondrijden.

Vorige week dinsdag stond er een artikel van me in de krant en ik zal het deze week inscannen en op mijn blog posten. Iemand vertelde me vorige week dat als je het weer in Canada maar niks vindt wacht dan vijf minuten. En dat is ook echt waar tot nu toe. Twee weken geleden schommelde het rond 8 graden en dit weekend rond 20 graden! Maar nu regent het jammer genoeg weer.

Als mensen me vragen wat ik hier anders vind moet ik soms even nadenken maar ik ondervond de volgende dingen: soms zijn er meer stiltes in gesprekken, mensen geven veel meer complimentjes aan elkaar en mensen hier hebben minder tafelmanieren. Dit zijn de hoofdzaken van wat ik anders vind.

Donderdag moet ik mijn presentatie over Belgie doen voor Rotary, er komen zo`n vijftig mensen (leden en hun partners). Het is hoogtijd dat ik wat ga oefenen, Groetjes !

4 opmerkingen:

  1. Een groot gat in de grond om in te feesten!! Lijkt mij schitterend!! Ik ga sebiet beginnen schuppen hier in den tuin ;-)) have fun daar en doe niets wat ik niet zou doen hé.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed! Ge laat maar weten wanneer het gat er is voor mijn favoriete drankje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Roosje,
    de roatiers in Bilzen schrijven misschien niet zo veel ,maar lezen wel je tekten.Doe voort,
    Wilfried

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lore... het gat is klaar ondertussen hé!!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen